Дзен и как компресорът е еквалайзер


Всеки компресор си има негов специфичен тон, тембър и поведение. Личност!

[vc_row row_type=“row“ use_row_as_full_screen_section=“no“ type=“full_width“ angled_section=“no“ text_align=“left“ background_image_as_pattern=“without_pattern“ css_animation=““ css=“.vc_custom_1480634221317{padding-right: 20% !important;padding-left: 20% !important;}“][vc_column][vc_column_text]

Първо, компресорът е еквалайзер! Точка. Нека го приемем за да ни е лесно нататък. Всеки компресор си има негов специфичен тон, тембър и поведение. Личност. Eдни са по-бързи, други по-бавни, някои с повече високи, други с повече среди. Едни са широко популярни и универсални, а други по-специфични, трети не стават за нищо!

[vc_separator type=’small’ position=’left’ color=’#3db1ff’ thickness=’1′ up=’25’ down=’5′]

Та, назад към първа точка. Имаме примерен вокал, който не е достатъчно светъл. Тази светлост може спокойно да добавим със светъл компресор. В резултат на това, този същият вокал започва да пее адски високо в припева и на всичкото отгове, да му липсват ниски! Решението може да намерим в лицето някой по-масивен и мътен компресор. В случаите, когато вокалът не е достатъчно артикулиран, а всяка сричка е важна, използваме адски бърз и стрелящ компресор.

Waves Audio CLA-2A

[vc_separator type=’small’ position=’left’ color=’#3db1ff’ thickness=’1′ up=’25’ down=’5′]

После идват 362 агресивни синта или китари и гласа няма шанс да се сбори с тях, ако не е 3 пъти по-силен (3:0 за гласа). Хоп, компресор с изявен тон в средата! А сега си представете всичкото това на куп – пълен контрол, безкрайни възможности и един доста добре присъстващ в микса вокал. По-важен от него в поп музиката няма! 


Изглежда сложно и трудно с всички тези комбинации и възможности, но ключът е в познаването на характера и тембъра на всеки компресор.

Waves Audio PuigChild 660

Piug 660

[vc_separator type=’small’ position=’left’ color=’#3db1ff’ thickness=’1′ up=’25’ down=’5′]

Цялата тази спойка от чист глас и компресори, отива към една група = основен глас.  
Да не говорим колко яко изглеждаме в очите на клиента, защото владеем тъмното изкуство на паралелната компресия и то не една, а цели пет! Шансовете ни да се издъним и да направим гаден глас, разбира се, рязко се увеличават – поне по пет пъти на фраза!

Empirical Labs Arousor


[vc_separator type=’small’ position=’left’ color=’#3db1ff’ thickness=’1′ up=’25’ down=’5′]

Oставям на вас решението кой, как и кога да се ползва, дали един, дали три, дали всички заедно. Въобще има ли нужда от компресор? Все „трудни“ решения. Вкус!

Klangheim MJUC

STA

[vc_separator type=’small’ position=’left’ color=’#3db1ff’ thickness=’1′ up=’25’ down=’5′]


За да илюстрираме текста по-добре, всеки един от показаните компресори и техните настройки са принтнати и достъпни за прослушване. Чуйте ефекта на всеки един и правете комбинации, измислете нови и добавете ваши, няма правила!



 Техниката е инспирирана от Michael H. Brauer





.

Slate Digital The Monster (All buttons in)

1176 All Buttons

[vc_separator type=’small’ position=’left’ color=’#3db1ff’ thickness=’1′ up=’25’ down=’5′]

Автор: Димитър Ганчев

Повече за курсовете по миксиране на „Майт“ в Sound Ninja.

Вокал: Starlight ft Dee „Спри не падай ти“
Продуцент Starlight

P.S. Компресорът е екавалайзер и работи на всякакъв вид материал. Пробвайте и споделяйте откритията си с мен в коментарите или на e-mail: mite@soundninja.org

P.S.S. В този архив можете да изтеглите аудио файловете от статията.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Вашият коментар